musical dress 1

zondag 24 april 2016

Dromen over de zomer

Terwijl de regen en hagel met bakken uit de lucht viel
werkte ik een zomerjurkje af.


zelf getekend patroon


zelf getekend patroon


Lucie's nichtje heeft een jurkje van La Redoute en ik zag daar wel een lookalike in.
Het patroon werd getekend door m'n ma
en ik ging aan de slag met een prachtig stofje...
Zo eentje waar je op slag verliefd op bent.
Een stofje die trouwens ook een beetje past bij m'n lowbudgetplan (10 euro/meter).






zelf getekend patroon



In de taille stikte ik een tunnel met dunne elastiek, die had misschien wel wat breder mogen zijn.
Het jurkje sluit achteraan met een oranje-rode kamsnap,
Het is vooral de opening aan de rug (van 8 cm) die het zo zomers maakt.
Ik gebruikte trouwens het glittergaren van m'n grootmoeder nog eens.





Als er één ding is dat Lucie graag doet,
dan is dat wel knutselen.
Je vindt haar dan ook vaak aan haar knutselkar,
deze kan je hier kopen in verschillende kleuren.
De magneten en bakjes met kralen, potloden, stiften, prikkers, enz.
maken het compleet.



zelf getekend patroon



zelf getekend patroon



Genoeg zomerjurken nu.
De volgende keer zie je jongensgerief hier!





Stofje: zwanen op lichtblauw bij Wild van stof
Patroon: getekend door oma
Sandalen en orange cardigan: Next
Diadeem: Veritas
Ketting: H&M


9 opmerkingen:

  1. Een toppertje deze. Deze mag zeker volgend jaar naar hier komen :-).
    En de knutselkar past perfect van kleur bij haar kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, dit is weer een perfect plaatje. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de zon maar gauw komen nu! Heerlijk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaauuuw, dit vind ik echt prachtig!!zowel stofje, jurkje zelf (die rug, waaauw in het kwadraat!!), als styling!! suuuupermooi!! het roltafeltje zal ik toevallig dit weekend nog eens in Ikea, het was me al eens opgevallen en nu had ik het bijna mee... maar toch maar niet. spijtig als ik het nu weer zo zie! volgende keer dan maar ;-) (een Ikea hebben ze in Amerika ook naar 't schijnt :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt heel mooi gemaakt zeg heerlijke zomerse jurk, zal vast wel veel gedragen worden !
    groetjes anoeska (pinkbubbels.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi jurkje! Mijn dochtertje is ook zo'n knutselmie, dus dat ideetje van de knutselkar ga ik even kopiëren :-)

    BeantwoordenVerwijderen