musical dress 1

vrijdag 25 september 2015

Glitter & Gold

Viola legging, La Maison Victor


Vorige week zat er een briefje in Lucie's boekentas van de turnjuf met de vraag om een gemakkelijke broek en schoenen aan te trekken op de dagen dat er turnen is.
Vorig jaar was dat ook al zo en toen was dat een groot drama voor m'n jurkjesmeisje.
Gelukkig konden we tot een compromis komen: op dinsdag en donderdag een legging (geen jeans!) met leuke sportschoenen.


Viola legging, La Maison Victor


Het stofje voor de legging was een toevallige vondst toen ik op zoektocht ging naar DIT.
De longsleeve zag ik op Karamblas, een leuke beurs in Kortrijk.  Het past er verrassend goed bij, met die gouden Cheetah, vindt je niet?


Viola legging, La Maison Victor


Ondertussen is Lucie het al goed gewend, die sportieve kledij en volgens mij vindt ze het helemaal niet zo erg om eens een broek aan te moeten.  Zo kan ze naar hartelust ravotten in de klas en op de speelplaats, of zelfs in het weekend.  Zalig toch?


Viola legging, La Maison Victor


De legging was klaar in een uur.  Op naar een volgend, wat moeilijker project, iets voor mezelf!


Patroon: Viola legging van La Maison Victor
Stof: glittertricot met luipaardmotief van La Maison Victor bij In den Beer
Longsleeve: BaBa Babywear
Sneakers: grassland pink van Wild




4 opmerkingen:

  1. Mooi, ik hou wel van die sportieve look voor meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Ik zag de stof van dichtbij, het zag er blink-blink uit, net iets voor een 5-jarige.
    Makkelijk af te werken als je een 'goed-gedrade' surjeteuse hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mocht de moderegel voor een volwassen vrouw niet 'een legging is geen broek zijn' (en ik minder vrouwelijke vormen had), dan maakte ik deze broek meteen voor mezelf! p.s. Ik nomineerde je voor een liebster award op mijn blogje, www.letoiledemarcel.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen